お相撲英語SumoEnglish

相撲観戦と英語学習。Watching Sumo wrestling and studying English.初心者です(^^)。I'm a beginner.

平成30年大相撲秋場所の鶴竜 Yokozuna Kakuryu in the tourney in autumn 2018.

こんにちは!Hello! I'm Riho.

平成30年9月大相撲秋場所、最終的には白鵬の優勝で終わりました。
The Autumn grand sumo tournament ended with the victory of yokozuna Hakuho.



でも、序盤好調で、みんなから「優勝しそう…!」と一番言われていたのは、横綱鶴竜でした。
But it was Yokozuna Kakuryu who was in perfect condition in the early stage. Many people thought he would win the title.


f:id:sumoE:20180927140548j:plain



押されて、突っ張られて、攻められても、下がらずに耐える鶴竜の相撲、素晴らしかったです。
Kakuryu was pushed and attacked, and yet he didn't back away. He endured. His sumo was great.


普段は優しい顔だけど、今場所の土俵上で攻めに出るときは、戦う顔になっていましたね。
He always has kind expression. But his face became like a fighter when he move offense.




白鵬のような絶対的な強さもなく、日馬富士のようなあふれる闘志も見せはしないけれど、自然体ながらやるときはやる鶴竜の相撲も、私はできるだけ長く見ていたいです。
Kakuryu doesn't have overwhelming strength like Hakuho. Kakuryu doesn't show fighting spirite like Harumafuji.
But I want to see Kakuryu's sumo for many more years. Because I like his natural stance.





私も、今場所は鶴竜が優勝するといいなと思っていました。
I also had hoped Kakuryu would win this tournament.


だけど、11日目から千秋楽まで、まさかの5連敗。
But he took five losing streak for last five days.


多分ケガとかではないと私は思うんですが。
The cause is not his injury, I think...




なかなかうまくはいかないものですね。
Things don't turn out the way we expected.


sumo-english.hatenablog.com